Jump to content
Maks_Super

Обсуждение Prepar3D V4

Recommended Posts

Sergei1971
1 час назад, Camrad пишет:

На понимаю смысл установки обновления сразу после выхода. Ежу понятно что пройдёт хороший месяц-два пока все дополнения заработают на новой версии.

Ежу может и понятно! У всех свои обстоятельства!! Я приехал из Китая в Россию на пару недель пока у них Новый год! Потом опять уеду на работу на несколько месяцев и возможности поюзать 4.2 не будет! Вот и решил обновиться сразу. Пока не жалею! Все плавненько и чудненько! Осталось дождаться обновки FSLA320 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Camrad
54 minutes ago, Sergei1971 said:

Ежу может и понятно! У всех свои обстоятельства!! Я приехал из Китая в Россию на пару недель пока у них Новый год! Потом опять уеду на работу на несколько месяцев и возможности поюзать 4.2 не будет! Вот и решил обновиться сразу. Пока не жалею! Все плавненько и чудненько! Осталось дождаться обновки FSLA320 .

А вы читали список что они сделали по сравнению с 4.1?
Эта та же самая 4.1 только с отфиксенными мелкими багами, о которых я вообще не слышал ни разу и отладка ВР. У вас есть ВР?

 

Spoiler

 

Prepar3D Client

 

GENERAL PLATFORM UPDATES

New Features

  • Added Single-Pass VR support for improved VR performance.
  • Added headset selection to the VR menu
  • Added helicopter AI capabilities
  • Added helicopter autopilot functionality
  • Added support for ground based waypoint and wingman AI
  • Added Voice Control (experimental).

New Features (Professional Plus Only)

  • Added Distributed Interactive Simulation (DIS) Collision PDU support

Fixes and Improvements

  • Fixed crash that could occur when moving windows across different GPUs
  • Fixed issue in VR where the red top-down cursor would only show in the left eye view
  • Fixed issue that could cause AI to jitter when viewing recordings
  • Fixed flickering issue in VR when changing to a sensor view for the first time
  • Fixed bug preventing graphics profile names from saving correctly
  • Fixed issue with the crash view being misaligned in VR
  • Fixed issue in the flight planner screen where altitude units would not sync with user preferences
  • Fixed issue with full screen not correctly blacking out monitors with certain resolution settings
  • Filenames containing a ‘.’ character are now supported
  • Added additional VR error messages to assist in debugging common issues
  • Specified content errors will now only be reported once
  • Added pop-up message that is shown when graphics driver crashes allowing scenario to be saved before shut down
  • Fixed issue preventing navigation visual ribbons from properly appearing in instant replay and recordings
  • Fixed issue where invalid ATC options were assigned to ground vehicles
  • Fixed issue where commands assigned to numeric keys with modifiers (i.e. shift + 1) would not execute when the ATC window was open
  • Fixed crash that could occur when having the ATC window open for an extended period of time when using a ground vehicle
  • Fixed Scaleform crash occurring in various third party add-ons
  • Corrected time zone processing so the date changes correctly when switching to an airport in a different hemisphere
  • Fixed several time zone issues including updating GMT references to UTC, updating daylight savings time dates, fixing default time zone locations, and fixing international date line behavior
  • Added “Message Text” option to enable or disable additional information text messages including opening the aircraft canopy
  • Fixed issue where Air Traffic views would not correctly sync in VR
  • Fixed issue preventing HTC Vive headsets from being used on machines with Oculus Software installed
  • Fixed crash with Ultra Water when using third party add-on aircraft
  • Fixed crash in Scaleform sound playback
  • Fixed Unicode error with CustomAction payload strings
  • Fixed crash that would occur when deleting the last assignment in the Controls user interface
  • Fixed several issues with the recording system including objects spawned from a SpawnList not appearing, avatar animations not playing, and bookmarks not saving all data
  • VR settings can be now set to persist
  • Fixed issue where base AI could overwrite AI behavior states
  • Fixed issue where heading would be lost when AI tug was turned on
  • Fixed issue that could cause incorrect or corrupt textures to load when having several scenery add-ons installed through the Add-on Package setup
  • Updating vehicle airspeed in the map UI no longer causes the pitch and bank to reset back to 0
  • Autopilot airspeed increment and decrement can now be mapped to keyboard commands
  • Fixed bug where desktop resolution would not revert to its original value when exiting in some cases
  • Fixed issue with sky color being incorrect when volumetric fog was disabled
  • Fixed issue with focal points being incorrectly colored in IR Black Hot camera mode
  • Minor improvements to terrain paging performance
  • Camera definitions now use content pathing when loading Scaleform movies
  • Gauge events and scripts are now processed by the user object when the avatar is detached
  • Scaleform overlays can now be set to source data from a camera’s target object
  • Corrected frustum offsets for cameras. Fix corrects Roll being incorrectly handled across the platform for cameras.
  • Fixed issue with loading third party dlls on Windows 10
  • Undocked windows now correctly persist their maximized state when application is restored after being minimized
  • Fixed left-eye lag seen in Oculus Rift VR headsets
  • Fixed performance and stability issues with Ultra Water on Nvidia 10 series cards
  • Improved AI waypoint following
  • Fixed issue where cameras would save incorrect field of view values in some cases
  • Fixed issue where batched objects would have incorrect positions at high altitudes
  • Fixed tab order in Fuel and Payload UI and Failures UI
  • Fixed small freezes that would occur when using the SimConnect text menu
  • Fixed issue where Scaleform panels would flicker in SLI when undocking views
  • Fixed issue where F-22 ground radar would flicker in SLI
  • Improved performance for render-to-texture (RTT) views and plugins in SLI
  • Improved Dynamic Lighting performance by filtering lights based on distance and size
  • Adjusted the size of stars in reflections
  • Fixed crash that could occur when certain jetways would animate
  • Fixed issue where opening the context menu in undocked views would cause a slight delay
  • Fixed incorrect tooltips in the Information options page
  • Fixed issue that would cause text added through SimConnect to draw twice each frame
  • Fixed cloud lighting inconsistencies between multiple views
  • Fixed issue that could prevent certain model parts from becoming visible after switching between views

Fixes and Improvements (Professional Plus Only)

  • IP address of machine is now automatically detected in the DIS menu configuration
  • Fixed issue that could cause weapons to draw in the incorrect location depending on viewing angles inside the Virtual Cockpit
  • Fixed issue that prevented the avatar from reloading weapon systems on a scenario load

SIMDIRECTOR UPDATES

New Features

  • Added support for configuring new helicopter AI capabilities
  • Entities and Mobile Scenery now support AGL altitudes

Fixes and Improvements

  • Fixed issue which caused scenario cameras to disappear when renamed
  • Fixed issue where resize cursor would incorrectly appear in certain locations in the Selected Properties view
  • Fixed crash that could occur when importing object groups
  • Fixed crash that could occur when playing a flight recording
  • Fixed incorrect terrain origin with scenario cameras
  • Fixed issue that would cause objects to disappear after deactivating their corresponding waypoint list
  • Added validation for missing object references in AI behaviors
  • Fixed crash that would occur when setting the current waypoint of an object to a value out of range
  • Fixed issue that prevented focal points from drawing after switching to an external view
  • Fixed issue where translate and scale gizmos would incorrectly activate when dragging the mouse over them
  • Fixed issue with drag selection not deselecting appropriate objects
  • The waypoint window is now opened when creating a waypoint list
  • Clicking a selected object now deselects all other selected objects
  • Fixed selection issues seen when dragging icon clusters
  • SetGaugeActions now persist their values when changing variants of the same vehicle
  • Fixed issue where scale gizmo could be selected for the user ownship
  • Fixed crash when running Comprehensive Scenario Validation
  • Fixed driver crash caused by dragging multiple SpeedTree objects
  • Fixed issue where moving objects would snap to their original location when moving while the translate gizmo was active
  • Fixed issue where the rotate gizmo would jitter when selecting certain axes
  • UI elements no longer lose focus when mouse moves over the 3D map view in Windows 10
  • Reduced SimDirector loading time
  • Fixed issue where SimDirector would hang on shutdown with third party add-ons installed
  • Fixed serialization issue with the ScaleformPanelWindow
  • Moved mode change buttons to a separate ribbon tab and refactored base ribbon tab layout
  • Snap to Ground is now set to off by default

Prepar3D Content

New Features

  • Added CH-53E Super Stallion Marine and Navy variants as default selectable vehicles
  • Added MH-60R and MH-60S Seahawk variants as default selectable vehicles
  • F-16A and F-16AM HMD reticles now display in VR
  • New placeable scenario objects added:
    • Orion Multi-Purpose Crew Vehicle (MPCV)
    • Space Launch System (SLS) Block 1
    • Generic Jet Fighters
    • Special Forces Boats
    • Container Ship
    • Ro-Ro Cargo Ship
    • Transporter Erector
    • 6×4 Truck
    • M901 Patriots
    • M777
    • Tanker Truck Yellow
    • Lowboy Semi-Tractor Trailer
    • Desert Hawk 3.1
    • Indago UAS

Fixes and Improvements

  • Updated default avatar cameras to use the avatar as the data source for Scaleform overlays. This corrects errors with the compass when using multiple views.
  • Improved F-16 HUD readability
  • Moved UH-60 default eyepoint to center of the seat

Prepar3D Scenery

Fixes and Improvements

  • Fixed large trench running through Syria
  • Fixed coastline dips in Guam
  • Fixed runway Z-order issues at KNRB

Prepar3D SDK

New Features

  • Added Voice Control PDK plugin and service to add custom voice commands to the system (experimental)
  • Added Voice Control SimConnect sample
  • Windows and panels can now be placed in 3D space using the PDK
  • Added AttachPointService providing location and orientation of attached objects
  • Grass can be added as autogen on airport backgrounds
  • Added SimConnect camera type to create external AI cameras
  • Added ability to listen to SimConnect_Text messages with SimConnect_SubscribeToSystemEvent
  • Scaleform panel samples for:
    • Airspeed Indicator
    • Altimeter Instrument
    • Artificial Horizon Indicator
    • Autopilot
    • Control Display Unit
    • Cyclic and Collective
    • Heading Gauge
    • Magnetic Compass
    • Multi-Function Display
    • Vertical Speed Indicator

Fixes and Improvements

  • Fixed bug preventing VK_NUMPAD keys from being handled correctly through SimConnect
  • Add-on dlls now automatically search current directory for dependent dlls
  • Fixed issue where SimConnect_RequestFacilitiesList would not return the complete list of relevant facilities in some cases
  • Fixed incorrect pointer type in GetParameter function in gauges.h header
  • Unified SimConnect and simulation variable functionality by providing the same capabilities in each system
  • SimConnect_RequestAttachPointData now correctly returns the requested object id and also supports SIMCONNECT_OBJECT_ID_USER
  • Fixed Unicode bug when exporting models with duplicate parts
  • Fixed bug preventing the ExternalSim sample project from building in debug.

 

  •  
Edited by Camrad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Romchique
3 hours ago, Camrad said:

А вы читали список что они сделали по сравнению с 4.1?
Эта та же самая 4.1 только с отфиксенными мелкими багами, о которых я вообще не слышал ни разу и отладка ВР. У вас есть ВР?

Я бы не назвал Improved Dynamic Lighting performance by filtering lights based on distance and size  таким уж мелким багом. Некоторым оно тупо по ночам летать не дает. Я вот лично тоже обновился. Не нужно тут понимать, каждый удовлетворяется как хочет.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Camrad
Just now, Romchique said:

Я бы не назвал Improved Dynamic Lighting performance by filtering lights based on distance and size  таким уж мелким багом. Некоторым оно тупо по ночам летать не дает. Я вот лично тоже обновился. Не нужно тут понимать, каждый удовлетворяется как хочет.

Надо - не надо, дело моё. Я высказал мнение, никто вам запретить что-то устанавливать не может.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Romchique
1 minute ago, Camrad said:

Надо - не надо, дело моё. Я высказал мнение, никто вам запретить что-то устанавливать не может.

Конечно ваше, я разве говорил обратное? Вы высказали свое мнение, я свое, не вижу проблемы.

Share this post


Link to post
Share on other sites
VitDrums

Скажите! Обновлялись поверх 4.1 только клиентом?Спасибо!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Romchique
13 minutes ago, VitDrums said:

Скажите! Обновлялись поверх 4.1 только клиентом?Спасибо!

Там еще контент менялся, добавляли сценарные объекты, так что клиентом вряд ли обойдешься.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ляпучка

По совету Butleger'а заменила PMDG_777_300ER.mdl и PMDG_777_VC_300ER.MDL, на те, что идут в комплекте для Prepar3D v3, и действительно свет заработал, как положено :)

2018-2-15_23-2-34-75_.thumb.PNG.83a87d8fde13419bf743a0b4c386a173.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Юрий К.

Кто нибудь подскажет, работает ли FSCommander в P3Dv4?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Butleger
38 минут назад, Юрий К. пишет:

Кто нибудь подскажет, работает ли FSCommander в P3Dv4?

FSC версии 9.7 рулит в v4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hertz500
3 часа назад, Butleger пишет:

FSC версии 9.7 рулит в v4.

Так 10-я вышла flight sim commander 10

Share this post


Link to post
Share on other sites
Butleger
Только что, hertz500 пишет:

Так 10-я вышла flight sim commander 10

В аннотации пишут, что с P3D НЕ ФУНКЦИОНИРУЕТ.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
VitDrums

У меня стоит FSC 9.6 Rev.5 работает прекрасно! Летаю в Препаре3 а также в 4.1 и XPlane11. PFPX прекрасно в него генерит план отслеживаются сид/стар иGPS конектится со всеми симами при установленном Фсюпике!

Share this post


Link to post
Share on other sites
modest11111
В 13.02.2018 в 03:48, Ляпучка пишет:

Привет, где пропадаешь? :)

Вчера 4.2 версия вышла. Чего там вкусного, пока не знаем.

Пока 4.1 рулит. FPS радует, отсутствие ООМов ещё больше радует :) 

Забросил сим,

Я ждал всего лишь слова,

Чтоб сопилотом вашем быть на рейс,

Увы, и ничего...

Вы променяли все на PMDG... )))))

 

Татьян, если в нескольких словах, то пока прорыва нет, чтобы ну прямо кардинально, а не только на PMDG всё держалось?)

Edited by modest11111

Share this post


Link to post
Share on other sites
ArtAir

Ребят, никто не сталкивался с проблемой вылета P3D4 при выборе аэропорта?

Share this post


Link to post
Share on other sites
RomuxB
30 минут назад, ArtAir пишет:

Ребят, никто не сталкивался с проблемой вылета P3D4 при выборе аэропорта?

У меня вылетает! 

Сейчас удалил, пробую заново ставить! Вылетает при выборе любого порта.

Prepar пиратский. Может защиту какую сделали в 4.2?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ArtAir

Перед этим я поставил сцену фсх. Сейчас тоже пробую переустановить.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prepar3DGuy

Скоро на Марс полетим :bye: 
Не только в воздухе, на суше и под водой, но теперь и в космосе. 

В Prepar3D v4.2 появились SLS + Orion. Ждем текстуры Луны и Марса от ORBX.

SLS_Prepar3D_V4_2.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
ArtAir

Переустановил сим. Все заработало.

Share this post


Link to post
Share on other sites
apxeonmepukc
9 часов назад, Prepar3DGuy пишет:

Скоро на Марс полетим :bye: 
Не только в воздухе, на суше и под водой, но теперь и в космосе. 

В Prepar3D v4.2 появились SLS + Orion. Ждем текстуры Луны и Марса от ORBX.

А когда освоим Солнечную систему, то вернёмся к истокам, где в версии Prepar3D vN появится возможность выбрать в качестве летательного аппарата любое насекомое с видом сквозь фасеточные глаза, и будем с нетерпением ожидать анонсированную А2А модель мушки дрозофилы с отличной визуалкой, реалистичной динамикой и возможностью спаривания в воздухе по сети. :coolio:

Edited by apxeonmepukc
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ляпучка
В 17.02.2018 в 12:53, modest11111 пишет:

Татьян, если в нескольких словах, то пока прорыва нет, чтобы ну прямо кардинально, а не только на PMDG всё держалось?)

Не поняла вопрос.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pavel1981xxx

Трогательные стишки...)

Ребята! Подскажите пожалуйста...

Шейдеры с 4.1, в 4.2 не работают?

Там что-то с cloud связано...

Edited by pavel1981xxx
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
PegasVVO

V4.2 из 5 полетов 3 вылета CTD. Выдает последовательно три ошибки при одном вылете: 

1. Приложение: Prepar3D.exe
Версия платформы: v4.0.30319
Описание. Процесс был завершен из-за необработанного исключения.
Сведения об исключении: код исключения c0020001, адрес исключения 00007FFB10E64008
Стек:

2. Имя сбойного приложения: Prepar3D.exe, версия: 4.2.21.24048, метка времени: 0x5a7c832c
Имя сбойного модуля: KERNELBASE.dll, версия: 10.0.16299.248, метка времени: 0x4414ec23
Код исключения: 0xc0020001
Смещение ошибки: 0x0000000000014008
Идентификатор сбойного процесса: 0x84
Время запуска сбойного приложения: 0x01d3aa0bdcd7c21c
Путь сбойного приложения: C:\Lockheed Martin\Prepar3D v4\Prepar3D.exe
Путь сбойного модуля: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
Идентификатор отчета: 99523d0a-621b-4937-b498-d9965f1bd106
Полное имя сбойного пакета: 
Код приложения, связанного со сбойным пакетом: 

3. Имя сбойного приложения: Prepar3D.exe, версия: 4.2.21.24048, метка времени: 0x5a7c832c
Имя сбойного модуля: KERNELBASE.dll, версия: 10.0.16299.248, метка времени: 0x4414ec23
Код исключения: 0xc000041d
Смещение ошибки: 0x0000000000014008
Идентификатор сбойного процесса: 0x84
Время запуска сбойного приложения: 0x01d3aa0bdcd7c21c
Путь сбойного приложения: C:\Lockheed Martin\Prepar3D v4\Prepar3D.exe
Путь сбойного модуля: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
Идентификатор отчета: 366811d0-5603-41e4-adbd-45aeffac33b8
Полное имя сбойного пакета: 
Код приложения, связанного со сбойным пакетом: 

 

V4.1 была абсолютно стабильна. Уже думаю откатиться. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nickbe
4 минуты назад, PegasVVO пишет:

V4.1 была абсолютно стабильна. Уже думаю откатиться. 

У меня 4.2 вылетает CTD вообще без ошибок. В любой момент может вылететь - и через несколько минут, и в середине полёта, и в конце полёта... Подозреваю проблему в совместимости с ASP4 и REX SF. Я уже откатился назад на 4.1 - и снова стало всё стабильно. Думаю, надо подождать пока все аддоны обновятся до стабильных релизов.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PegasVVO
2 минуты назад, nickbe пишет:

У меня 4.2 вылетает CTD вообще без ошибок. В любой момент может вылететь - и через несколько минут, и в середине полёта, и в конце полёта... Подозреваю проблему в совместимости с ASP4 и REX SF. Я уже откатился назад на 4.1 - и снова стало всё стабильно. Думаю, надо подождать пока все аддоны обновятся до стабильных релизов.

Выключаем из списка REX SF, потому как у меня его нет, а проблема есть. У меня вылет после 3-4 часов полета, практически на подлете. Это больно, очень больно :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...