Jump to content
Sign in to follow this  
DeltaIV

Saab 340A by Leading Edge Simulations

Recommended Posts

Ash

К вопросу Carenado vs LES. Свеженькое (меньше часа назад выложенное) видео от Q8Pilot

 

Edited by Ash
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kraftig
2 часа назад, Ash пишет:

К вопросу Carenado vs LES. Свеженькое (меньше часа назад выложенное) видео от Q8Pilot

Спасибо. Ну не переубедит он нас пересаживаться на Каренадо. Как бы не  старался.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mxkv67

Да он и не переубеждает, он там во всю LES хвалит

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kraftig
19 минут назад, mxkv67 пишет:

Да он и не переубеждает, он там во всю LES хвалит

А, если так, то правильно. LES лучше по всем параметрам. За исключением может быть визуалки и звуков. Хотя с такой визуалкой тоже плюс - он не тормозит как Каренадо.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ash
1 час назад, Kraftig пишет:

Хотя с такой визуалкой тоже плюс - он не тормозит как Каренадо.

Вторая версия с нуля делается (по визуалке), судя по ТБМ это будет прекрасно :)

А в сравнении LES победил. И звуки у него лучше каренадовских. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mxkv67
1 hour ago, Ash said:

Вторая версия с нуля делается (по визуалке)

Но если и во второй версии лючка не будет... )))

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kraftig

Как можно мягко посадить этот самолет? Как-то высота на нем плохо ощущается. Перед самым касанием кажется что уже низко, сантиметров 30-40, а потом смотришь, и оказывается что еще пол метра или метр под тобой был. А казалось что коснулся. И не понято и не слышно на нем, то ли коснулся, то ли нет.

Можно ли каки-нибудь скриптом прикрепить звук касания об полосу?

Edited by Kraftig

Share this post


Link to post
Share on other sites
Camrad
3 hours ago, Kraftig said:

Можно ли каки-нибудь скриптом прикрепить звук касания об полосу?

Там хоть пол звук пакета можно присоединить, сам частенько делаю когда своего пакета ещё нет.

http://www.xprealistic.com/

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silent_V
Как можно мягко посадить этот самолет? Как-то высота на нем плохо ощущается. Перед самым касанием кажется что уже низко, сантиметров 30-40, а потом смотришь, и оказывается что еще пол метра или метр под тобой был. А казалось что коснулся. И не понято и не слышно на нем, то ли коснулся, то ли нет.
Можно ли каки-нибудь скриптом прикрепить звук касания об полосу?
У меня проблем нет:) звук покрышек в настройках сима сделайте погромче:)
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kraftig
18 часов назад, Camrad пишет:

Там хоть пол звук пакета можно присоединить, сам частенько делаю когда своего пакета ещё нет.

Спасибо большое. Попробую.

12 часов назад, Silent_V пишет:

У меня проблем нет:) звук покрышек в настройках сима сделайте погромче:)

Спасибо. Да вроде включено всё. Не снижал особо ничего. Это какой ползунок?

И еще вопрос. Реально ли написать скрипт, который бы отображал вот такую полосу (как в эквалайзере), и при приближении самолета к полосе, она бы поднималась до верхнего значения.  Что-то вроде как в Цессне сделано, когда писк усиливается при приближении к полосе и перед самым касанием, только чтобы я графически видел такую полосу.

Скрытый текст

shkala.jpg.591fae9eccb5d0482204d5ae17ba05a1.jpg

 

Edited by Kraftig

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silent_V
Спасибо. Да вроде включено всё. Не снижал особо ничего. Это какой ползунок?
И еще вопрос. Реально ли написать скрипт, который бы отображал вот такую полосу (как в эквалайзере), и при приближении самолета к полосе, она бы поднималась до верхнего значения.  Что-то вроде как в Цессне сделано, когда писк усиливается при приближении к полосе и перед самым касанием, только чтобы я графически видел такую полосу.
Скрытый текст shkala.jpg.591fae9eccb5d0482204d5ae17ba05a1.jpg
 
Это в настройках звука самого симаGround contact. Но он будет по-мудацки подавать, когда рулить будете. Это больше для малой авиации фишка. Думаю, в Саабе не должно быть слышно писка резины по полосе при посадке

Отправлено с моего SM-G970F через Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anagamin

Добрый день! Полгода не летал, но похолодало и появилось немного времени. Решил начать полёты с тренировки по кругу. Делаю "шпаргалку" для себя чтобы спустя полгода можно быстро было вспомнить что да как :) Ребята, подсказывайте где не прав, что добавить, короче вот.... 

P.S. пока сильно не обращайте внимания на полуавтоматический перевод, потом подредактирую 

saab круг.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anagamin

Можно ли высоту на автопилоте накручивать десятки? А то надо выставить 1650 футов, а выставляется только кратно сотням

Share this post


Link to post
Share on other sites
Silent_V

Не, нельзя.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anagamin

Кто ещё думает купить или не купить, отличная возможность купить с хорошей скидкой этот самолёт в связи  с "чёрной пятницей". 

p.s. эх, ещё бы за рекламу платили бы :pilotfly:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dorsai

Доброго всем времени суток. На досуге перевожу на русский, мануал по системам. На стр. 31, в таблице ограничений грузового отсека, не могу перевести название столбца "CG Wheel Terms". Что CG - центр тяжести, понятно. Wheel Terms, это центр тяжести отностительно шасси? Немного запутала меня эта таблица.

Wheel.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dorsai

Приветствую. Кто пользуется TrackIR? Можно ли его отучить перехватывать виды по чек листам и другие предустановленные виды SAAB?

Edited by Dorsai

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anagamin
В 20.01.2020 в 16:38, Dorsai пишет:

Приветствую. Кто пользуется TrackIR? Можно ли его отучить перехватывать виды по чек листам и другие предустановленные виды SAAB?

есть такая штука, но уже лет 5 не пользовался ей

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kormack

Задумался о покупке данного пепелаца и возник вопрос. GTN750 с ним работать будет? Хотя бы 2Д панель.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex-sur

Всем привет. Приобрел сее и летал баз проблем, но тут возникла следующая проблема:Автопилот никак не хочет переключаться в режим NAV , а постоянно летит в режиме HDG. Причем отображаются 2 режима. GTN 750XRP, работает в режиме GPS. Подскажите в чем проблема?

MVzzBFym.png

Zv2pnJBD.png

Edited by alex-sur

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex-sur

Проблема решена

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michael60
21 час назад, alex-sur пишет:

Проблема решена

И в чем было дело ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
alex-sur
1 час назад, Michael60 пишет:

И в чем было дело ?

Проблема возникла после апгрейда последней версии GTNRXP750/ Загружаете план через 750 гарминку, потом просто включаете дефолтную, после чего режим нормально переключается. И дефолтную потом можно выключить.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michael60
6 часов назад, alex-sur пишет:

Проблема возникла после апгрейда последней версии GTNRXP750/ Загружаете план через 750 гарминку, потом просто включаете дефолтную, после чего режим нормально переключается. И дефолтную потом можно выключить.

Спасибо за информацию. У меня 750 нет, так что эта проблема неизвестна.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Зелёный Кенгуру

Обновилась "ласточка" до версии 1.6.1. Починили многое, в том числе и модель (закрылки работают и т. д.).

Полный список изменений 1.6.0

 

Скрытый текст

 

 What's New / Changed:

  • All manipulators have been remodeled. Most manipulators have new manipulator logic implemented.

  • Torque Max lockout no longer too easy to go into TM lockout with manipulator - especially on approach.

  • Bank angle under autopilot control now restored to be unrestricted.

  • Throttle display graphics were not aligned with throttles/each other.

  • TOGA mode was not working according to real world ops.  Engaging TOGA now announces FMA mode (GA in both lateral and vertical FMA).  Second press silences the disconnect warning.

  • IAS mode. In some cases, IAS mode would not capture selected speed.

  • STDBY TO/FROM indicator changes when selecting CRS 2. Adjusting the VHF nav source tuned on NAV 2 would affect the standby nav indicator.

  • FMA continuous flashing fixed.

  • IAS Speed Bug. EADI now sync’s to mechanical IAS speed bug while on the ground.

  • Trim and flap extension speeds adjusted.

  • Added control deflection ratio to nosewheel steering.

  • Fixed animation of entry stairs.

  • Manipulator and animation for steering tiller fixed.

  • Control surface animations adjusted.

  • Added ability to map a single axis to “Prop” for control of both condition levers via a common manipulator.

  • Added aircraft “state reset” on exit.

  • Fine-tuned deflection time on control surfaces.

  • Added logic to sync the CRS1 dial and the VOR dial.

  • Added custom autopilot constraints and removed artificial stability properties.

  • Changed angle of roll in yokes from 45° to 75°.

  • Corrected rudder pedals animation and added toe brakes.

  • Added PBR to all glass.

  • Altitude Selector now reading in increments of 100 feet.

  • Adjusted logic for setting X-Plane autopilot altitude.

  • Added logic to prevent door from opening in flight or releasing parking brake while door is open.

  • Changed logic on CWP oil pressure warning to eliminate N1 parameter.

  • Fixed erroneous config alert when aircraft is not powered.

  • Adjusted aircraft friction coefficient.

  • Logic changed for avionics switches.

  • Fixed formatting of AIRAC info as per file spec for G530.

  • Nav 1 frequency selector logic fixed for NAV 1 pop-up.

  • Added logic to include new X-Plane datarefs for radio audio volume and changed logic for setting audio listening selection.

  • Converted airfoils to latest format.

  • Newly textured annunciators with PBR and spill lights.

  • New detent manipulators added to Condition Levers. Now physically need to lift the levers and push them forward.

  • New logic added for Condition Levers.

  • Added a common manipulator to condition levers for mouse control of both manipulators.

  • Fixed radio panel/weather radar textures on center console.

  • Added new logic to all switch guards on overhead and center console.

  • Updated air conditioning temp selector switch logic.

  • Fixed engine anti ice manipulators.

  • Lighting rheostat bug fixed.

  • Airspeed test button logic fixed.

  • Changed RMI selector logic and manipulators.

  • Fixed error in Autopilot logic.

  • Artificial Horizon fixed

  • Flight number tumblers animation fixed.

  • Improved logic for Autopilot and Yaw Damper.

  • Improved logic for Fire handles.

  • Heading/Slave function enabled.

  • NAV 2 frequency fixed.

  • Adjustment made to ITT values.

  • ADF2 MEM/XFR switch logic.

  • CTOT parameters adjusted.

  • Constant Speed pitch change speed adjusted.

  • Bleed valve reset logic changed.

  • Fuel cross-feed logic adjusted.

  • Decision Height logic fixed.

  • Ignitor switch logic fixed.

  • Engine torque fixed as a result of CTOT fix.

  • Added hash marks to rudder trim texture.

  • Fixed animations to temp select switches.

  • First Officer Decision Height logic fixed.

  • APA flag animation changed.

  • Audio Panel functionality improved.

  • Changed GPS CDI to auto set OBS.

  • Fixed Prop Pump logic.

  • Heading Sync on AHARS alignment adjusted.

  • ADF1 GUI MEM logic improved.

  • Fixed bug when landing (engines and generators shut down).

  • Fixed Flap indicator textures on center console.

  • Added logic for altimeter test.

  • Adjusted Gear Handle textures.

  • Changed Anti-Skid Switch to default to “ON”

  • Fixed standby pitot logic (on/OFF reversed)

  • Changed power source of Torque Gauges

  • Corrected course value bug (indicating negative)

  • Fixed faulty CONFIG warning @ max CL position

  • Changed gust lock PL restriction parameters

  • Fixed LIT assignment on cabin pressure fault light

  • Corrected nose wheel steering logic

  • Removed scroll zoom user pref

  • Fixed FO DSP selector knob restrictions

  • Corrected ignition switch/guard interaction logic

  • Updated artificial horizon cage knob logic

  • Adde sim command interaction for IAS Knob

  • Wiper animation speed to park adjusted

  • Changed Gust Lock Release to be detented

  • Updated temp control logic (manual mode not implemented at this time)

  • LIN/ANG display logic fixed

  • ADF default function position set to “ADF”

  • Changed default pressurization mode to “AUTO”

Adjusted COM1 bus power logic

 

 

Список исправлений косяков v 1.6.1:

 

Скрытый текст

 

What's New / Changed:

  • First Officer RMI Needles (wrong variable assignment)

  • Autopilot Climb Mode Speeds (not updating XP Dataref properly)

  • Autopilot IAS Mode Speeds (not updating XP Dataref properly)

  • Vertical Sync

    • Fixed bug causing crash when Vertical Sync Button was pushed

    •  Adjusted logic to set XP Dataref in Vert Sync Mode

  • CRS1 Knob (corrected OBS command for CRS1 knob when NAV2 is HSI Source)

  • Door OH Annunciators not functioning (wrong variable assignment)

  • Charts (Fixed overlapping Mesh)

  • EHSI From/To Flags (Fixed incorrect logic

    • Note: Per the AOM the from/to flag is never displayed on "second course" of the EHSI.

  • Altimeter Needle Animation (wrong Dataref assignment)

  • System Temps (Verified all for accuracy Deg F vs. Deg C)

  • EHSI Nav Mode Annunciator(s) (LOC vs. VOR)

  • CTOT (Left Engine note responding properly on CTOT knob decrement)

  •  Right Engine Condition Lever

    • Fixed right CL logic for engine start.

    • Fixed Electrical System Relay and Bus logic for engine start (Motoring/Direct)

    • Changed Engine Start Switch Logic (Motoring/Direct)

  • Starter Motor (fixed sound logic)

  • Cargo Door Handle (changed animation init value

    • Cargo Door (changed animation speed)

  • Main Door (changed logic to prevent closing if stairs are deployed)

  • Changed default prop disc texture(s) to .png (xEnviro bug)

  • Standby VOR (fixed logic to write per frame)

    • NOTE:  From/To Flag is reversed and will be fixed next release

  • IAS Mode EADI Annunciator (flashing continuously)

  • Engine Heat Visuals (added back in)


Additions:

  • Brake (hold) Commands

  • Gear Uo/Down Commands

  • Logic to allow binding flaps control to joystick (lever)

  • ITT Temps (changed logic to include ambient)

Reported as bugs. These are NOT bugs!...

  • Use of Experimental Flight Model

    • NOTE: The experimental flight model is NOT required for the Saab. As of 11.52 you can use the EFM if you choose.

  • HGD/SLAVE BUTTON

    • Previous versions of the Saab modeled this incorrectly because we didn't have accurate Flux Detector errors. The HDG/Slave button(s) in v1.6.0 now provide slaving to the flux detector for error correcrtion.

  • Nosewheel Tiller

    • There seems to be some confusion on how this is implemented. We have provided two (2) options (selectable in user preferences):

    1. Use Tiller Checked (ON) - This allows you to use the in-cockpit tiller (manipulator) to steer.

    2. Use Tiller Unchecked (OFF) - This allows for mouse/hardware steering.

    • In addition... steering is only available when the following criteria are met

      • On the ground (WOW)

      • Hydraulic PSI >= 1500

      • Aircraft is moving

      • Tiller is engaged (depressed)

 

  • DME not indicating distance on ILS

    • The specific ILS being referred to did not have DME.

 

  • C/L not syncing with hardware when moving the hardware levers fast

    • You must keep your hardware in sync with the manipulators (use the TQ viewer)

  • GPU available with chocks/no brakes

    • We will consider this feature for v2.0

INSTRUCTIONS:

The engine start procedure has changed slightly and now exactly matches the AOM. 

After you have established how you are going to provide power for the start, the two sequence options are as follows:

MOTORING START:
        

  • Ignition Switch to "OFF"

  • Condition Lever to "FUEL OFF"

  • Move and Hold Start Switch to appropriate aide

  • Check Engine Stabilized (approximately 20% Ng and ITT Below 175˚C)

  • Move Condition Lever to "START"

  • After 1 second (but within 2 seconds) set Ignition Switch to "NORM"

  • After Light-Up release Start Switch

(If you want to see detailed example of a motoring start just use the Auto-Start Feature and follow the steps)


DIRECT START:

  • Move Condition lever to "START"

  • Move Start Switch to appropriate side and hold for approximately 2 seconds

Monitor Power Plant parameters accordingly.

That's it! Once the engines are started you can proceed with the rest of the necessary steps to go flying.

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...