Jump to content

Recommended Posts

Смотрю у Паши стоит фото-террайн его краев. Заинтересовался. Хочу и для своих краев добыть сабж. Как-то видел тему, что можно как-то приготовить подложку, но не могу найти. Поделитесь опытом.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. через g2xpl

2. через GDA или аналогичные проги +SASPlanet + Mesh tools

Обоим нужен широкий канал.

2й способ сложнее т.к. воду воссоздать придётся.

1й способ много терпения.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хммм, а подложку как сделать, а то я ее в Оверлее вроде поставил, а в симе нету ее...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Подложка видна, все сохранил. ЗЫ. Видна в оверлее.

Edited by Lion King

Share this post


Link to post
Share on other sites

Наверное, проблема в том, что она не квадратная. Попробую, если не получится—лог.тхт кину.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вот лог.тхт. И еще, Saturn, гляньте личку :rolleyes:

Edited by Lion King

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. через g2xpl

 

Подскажите ссылку на плагин g2xpl не могу найти уже час! И кто пользовался плагином Gmaps отзовитесь,стоит его качать?

Share this post


Link to post
Share on other sites

А чтобы создать описание полигона *.pol можно в обычном блокноте писать или опять с Интернета качать? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ПРОСТО описание создать можно чтобы Overlay его понял????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

"В не себя от счастья!" Раздобыл плагин g2xpl_v5.55 N спасибо ATSA намекнул как это сделать.Установил по инструкции. Плагин создал мне папки в X-Plane\Resources\plugins\g2xpl_v5.55 N с чудным названием G2xpl_cache и G2xpl_temp,ещё создал в X-Plane \Custom Scenery папки z_g2xpl-overlay и z_g2xpl-terrain кидает туда и сюда файлы DSF, CACED, g2xpl_database1, ... а то зачем я его поставил так и не происходит,фото подложек из Googla я не наблюдаю,подскажите как его правильно настроить? Если можно то подскажите понятным языком,инструкцию в комплекте я не понял! Вылазиит ошибка -22 как с ней бороться? :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

А серверы прописали?

 

Нет! Как это сделать?:help:

 

Здесь прописывать?

 

#G2XPL config file

[Main]

#name of custom scenery folder

scenery_name=z_g2xpl

#X-Plane directory (fill it in only when g2xpl.exe is run NOT from Resources\plugins\ folder)

Xplane_dir=

#

#path to DSFTool.exe

DSFTool_path_and_name=DSFTool.exe

#

#set it to yes if you want g2xpl.exe process to run with higher priority

if_process_run_highest_priority=no

#

[internetServices]

#path for cached jpg and tga textures

ISMapsCacheDir=G2xpl_cache\

#

#LOD of maps downloaded from internet service

IS_zoom_level=17

#

#how much percent of texture must be non-blank to be acceptable???

blank_texture_threshold_percent=85

#

#if use only 1 service for assembling single DDS texture

only_one_service_per_texture=yes

#if also create tga textures when assembling high-res texture from jpg originating from various services (only when only_one_service_per_texture=yes)

# (set it to yes if you want to compare textures downloaded from different services)

create_tga_textures_when_assembling_highres_textures=yes

#

#now up to 3 services can be configured...

#the same rules as tile proxy

[service0]

module_config="configure it"

map_version="configure it"

[service1]

module_config="configure it"

map_version="configure it"

#

[Graphics]

force_rebuilding_partial_DDS_textures=no

#

#type of resample filter to use

used_resample_filter=0

#

#if cover water areas with orthophotos as well??

cover_water_areas_orthophotos=no

#

#if remove information about beaches from oryginal dsf??

remove_beach_info=no

#

#filter out triangles from base mesh which...

#filter out triangles which have peripher smaller then...

minimum_triangles_periphery=no

minimum_triangles_periphery_v=50.000000

#filter out triangles which have area smaller then...

minimum_triangles_area=no

minimum_triangles_area_v=20.000000

#filter out triangles from oryginal mesh...

filter_out_oryginal_triangles=no

#

#if NVIDIA acceleration is enabled when creating DDS textures

NVIDIA_acceleration=yes

#

#if use GPU CUDA acceleration? Works only with NVIDIA Geforce 8xxx, 9xxx or 2xx GPUs

NVIDIA_CUDA_acceleration=no

#

#number of threads used during DDS texture creation (0 means the number of computer\'s cores)

DDS_conversion_threads_no=0

#

[Night_textures]

#if create night textures as well

create_night_textures=no

#

#Image Magick installed in folder...

ImageMagick_dir=

#

#Image Magick command line parameters used during creation of night textures

#if this is blank then the LIT textures will be simply copies of day textures and you need to correct them manually

command_line_params_night_text=

#

#Plugin specific parameters

[Plugin]

#plane position (filled in manually or by plugin automatically)

plane_long=46.210930

plane_lat=46.386944

#

#radius of area where high-resolution textures are being created

hi_res_textures_threshold_radius_m=7000

#hi_res_textures_threshold_radius_m=21227 FOR 1 DEG FULL HIGH RES

#radius of area where low-resolution textures are being created

low_res_textures_threshold_radius_m=0

#if the distance from the plane to adjacent 1x1 deg area is less then this

#then convert adjacent 1x1 deg mesh too

dsf_threshold_distance_m=0

#if the distance from current plane position to the position of

#the last succeful g2xpl exceeds this value then re-run g2xpl

loop_rerun_distance_m=8000

#

#run distance check every ... sec

loop_rerun_every_sec=5

#

#shall i pause the simulation every time conversion is sucessfuly completed?

pause_simulator_after_conv=yes

#

#internet connection specific

[Net]

#number of download threads

download_threads_no=6

#http_proxy=server:port

#http_proxy_user_password=user:password

Edited by Sergey747

Share this post


Link to post
Share on other sites

[service0]
module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://a*.ortho.tiles.virtualearth.net|path=/tiles/a%s.jpeg?g=%v|quad=0123|balance=0123|useragent=Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; ru; rv:1.9.1b2) Gecko/20081201 Firefox/3.1b2"
map_version=26
[service1]
module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://us.maps3.yimg.com|path=/aerial.maps.yimg.com/ximg?v=%v&t=a&s=256&x=%x&y=%y&z=%z&r=1|useragent=Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; ru; rv:1.9.1b2) Gecko/20081201 Firefox/3.1b2"
map_version=1.8
[service2]
module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://kh*.google.com|path=/kh?t=t%s&n=404&v=17|quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
map_version=



#[service0]
#module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://kh.google.com|path=/kh?v=%v&t=t%s |quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 #(compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
#map_version=3
#captcha_config="cookiedomain=google.com|cookieurl=http://www.google.com"
#[service1]
#module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://khm*.google.com|path=/kh?t=t%s&n=404&v=%v|quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 #(compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
#map_version=30
#captcha_config="cookiedomain=google.com|cookieurl=http://www.google.com"
#[service2]
#module_config="conn=20|rate=2.0|verbose=0|server=http://kh.google.com|path=/kh?v=%v&t=t%s |quad=qrts|balance=0123|useragent=Mozilla/4.0 #(compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)"
#map_version=3
#captcha_config="cookiedomain=google.com|cookieurl=http://www.google.com"

Вот. Правда устарели наверно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да нет не устарело верхние зелёные прописал,качает только в путь! Жалко я сегодня в командировку уезжаю,приеду буду качать... Спасибо!!!!:umnik2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Качает гектарами а в симе ничего нет,другие сценарии не мешают,круто!:) даже вопрос как правильно задать уже не соображу,где собака зарыта не подскажете?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мож отключаешь раньше чем он создаёт сцену? он ведь не сразу.

 

Может и так! :)А сколько ждать примерно? Тут в паузе ждать?

Edited by Sergey747

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...