Jump to content
RedStar

TBM-900 by Totoritko the Dev

Recommended Posts

Засрали Ветку, а самоль неплохой.

Но 60 баксов за сырой, в общем-то, продукт многовато..

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 минут назад, Camrad пишет:

С чего ты взял что он сырой?

Швыряет нос туда-сюда.. при 100..

Помнишь, как я на Сигме "взлетел" с реактивным моментом? Там понятный реактивный момент винта, а тут хрень- то влево, то вправо.

Однако.. Непредсказуемое поведение железяки..??

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 час назад, Camrad пишет:

В полёте что-ли швыряет нос туда сюда?

Я тебе вспоминал про свой "Свал" на взлете. Реактивный момент мощного движка разворачивает "мама-не-горюй"..

Ногой его не компенсируеш на раз. Самолет на разбеге просто разворачивает, элероны тут (вообще не к чему)..

Тут рудом работать и не переборщить. (сдури и, "говорят х..й можно свернуть") :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Опять я ничего не понимаю. Я спросил почему ты думаешь что самолёт сырой, ты ответил что швыряет и разворачивает.
Ну так этот и должно разворачивать, а швырять может из-за погоды. У них была проблема с сенсой(sensitivity), разрабы починили, тут обсуждалось ранее.
На этом типе перед взлётом триммируется РН, существенно вправо, на зелёную риску. По документам 10 градусов инишл клаймб. И даже после этого ногу на правой педали всё равно приходится держать после отрывa  для компенсации 4 left turning tendencies, которые ещё и возрастают после отрыва из-за увеличения угла атаки. Потом включается YD и ноги можно вообще на пол поставить, так как YD всё будет делать за тебя в плане РН. Модель, на мой взгляд, вообще самая продвинутая из всего что есть на сей день в иксах. В остальных случаях - обещания, мечты и.т.д.

Edited by Camrad
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обновил модель до 1.1.8, походу они динамику ковыряли, хотя в пачноуте не пишут об этом. нормально разбег сделать не получается, то дрифтану, то еще чего. Настройки не менял, погода штиль, но cейчас он опять шуcтрый , как сразу после релиза. Никто такого не заметил?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 час назад, Shram пишет:

хотя в пачноуте не пишут об этом

* Increased propeller blade model twist, the old one was a bit too flat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Спасибо что сказали. Специально остаюсь на 1.1.7

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 минуту назад, Camrad пишет:

Спасибо что сказали. Специально остаюсь на 1.1.7

У вас сим 11.32?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 часов назад, Ash пишет:

* Increased propeller blade model twist, the old one was a bit too flat.

Так это в части визуалки

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 часов назад, Shram пишет:

Так это в части визуалки

Действительно, уточнил у Тото, это визуальные изменения.

Так что ничего не менялось с ФМ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Для кого такие мануалы снимают? Понятно, что не для пилотов, но не для симмеров же. Просто имиджевое?, так тоже не клеится, рекламы даже в контексте нет. Но посмотреть прикольно

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сейчас в бета тесте новое обновление, те кто не мог на земле удержать самолет - возрадуйтесь. 

Вот что говорит об изменениях разработчик:

"We do a few things:

1) Add additional sideforce via the custom plugin yaw forces. This has the effect of making the NLG tire much stickier, so as soon as you center your input, the nose stops turning.

2) Add auto-centering steering. This has effect of self-deflecting the NLG to counter any sideslip. So if the aircraft is in a bit of a slide, this puts the NLG in a sense to neutralize that slide.

3) Add additional aerodynamic yaw force to the rudder. This makes it easier to perform a de-crab over the runway.

4) Steering phaseout is really strong. You get 25 degrees NLG deflection at low speed, which quickly decreases, until you only get 1 degree of steering authority at around 40 knots (even with full rudder input)."

Я усомнился насчет 1 градуса выше 40 узлов, но:
 

"Nonetheless, it's the way it's done to avoid excessive steering inputs.
The old steering model allowed 5 degrees and you saw the result with people being all over the place, because they kept on insistingly jamming in full rudder inputs."

Оказывается сейчас тоже всего 5 градусов.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как мне кажется, там вся проблема была не в том, что он реагирует на power inputs на полосе, а в том как он реагирует. Я уже давно приноровился и проблем не возникает, напильничек в виде хотфикса не помешает, главное без читерских костылей для тех, кто просто контролить ногами не умеет.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 часа назад, Camrad пишет:

как он реагирует

Ну вот это и меняется. Насколько я понял, было дефолтное плейновское поведение, сейчас кастомный плагин по расчетам носовой стойки. И он думает его опен сурсить до кучи.

Share this post


Link to post
Share on other sites
В 30.03.2019 в 07:31, aeropas пишет:

Я тебе вспоминал про свой "Свал" на взлете. Реактивный момент мощного движка разворачивает "мама-не-горюй"..

Ногой его не компенсируеш на раз. Самолет на разбеге просто разворачивает, элероны тут (вообще не к чему)..

Какая чушь. Если бы это был реактивный момент, то как раз только элероны и были бы "к чему".

Edited by atcstager

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обновился самолет до версии 1.1.9

 

Improvements / New Features:

  • New ground steering model to put an end to the unstable takeoffs & landings.
  • Implemented GPU rental costs.
  • Added hand-towing option to the sidebar drawer.
  • XP11.30 engine changes during startup to produce a lower startup ITT spike.
  • Added inertial separator transition sounds.
  • Pressing TIMER on the yoke automatically brings up the TMR/REF page.
  • AviTab support integrated into yoke-mounted tablet.
  • Tablet now stows in the door pocket. You can still use the USB ports to summon it, but this will be removed in a future update.
  • Reworked pressurization schedule. The system will now gradually change the cabin pressure target as we are nearing the destination, instead of going to it immediately on takeoff.
  • Pressurization won't fling open the OFV fully on landing, but modulate until equalization has been achieved.
  • Corrected high-altitude performance to be within +-2 knots of POH tablets.
  • Implemented configuration-dependent KIAS errors to match POH values.
  • Implemented sidebar drawer smooth animation.
  • AOA sensor failure separated out from AHRS and now individually settable in "Edit Failures" window.
  • Visual configurations window now includes option to use older custom heatblur effect.
  • Expired databases show in amber on MFD splash screen.
  • Replaced G1000 manual link with one for the TBM850 & TBM900.

Bugfixes:

  • Battery recharge button in maintenance manager was incorrectly disabled.
  • Restructured battery voltage drop with load to give more realistic red battery voltage indications during start.
  • Fixed CAS message pixel alignment issues.
  • GPH indication on EICAS should properly respond when moving into or out of CUTOFF.
  • Electronic checklist was asking for "FUEL SEL" to OFF in a few places, when it should have called for MAN instead.
  • Gear wear was using incorrect sideslip computation.
  • Rudder propwash force correction could end up taking reverse thrust into account, when it shouldn't.
  • Fixed missing pitot & static covers
  • Low-fuel instability wasn't powerful enough.
  • Fixed prop overspeed on reverse with slow forward motion.
  • Workaround for ReShade bug causing hang in its OpenGL hooks DLL.
  • ODB was missing minimum download speed clamp to abort if the download is slow.
  • Don't try removing the odb directory if it didn't exist to avoid a spurious error log message.
  • glutils drawing wasn't properly disabling vertex arrays, leading to potential crash.

 

Edited by Simmerdiman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 часов назад, Simmerdiman пишет:

Обновился самолет до версии 1.1.9

  Показать контент

Improvements / New Features:

  • New ground steering model to put an end to the unstable takeoffs & landings.
  • Implemented GPU rental costs.
  • Added hand-towing option to the sidebar drawer.
  • XP11.30 engine changes during startup to produce a lower startup ITT spike.
  • Added inertial separator transition sounds.
  • Pressing TIMER on the yoke automatically brings up the TMR/REF page.
  • AviTab support integrated into yoke-mounted tablet.
  • Tablet now stows in the door pocket. You can still use the USB ports to summon it, but this will be removed in a future update.
  • Reworked pressurization schedule. The system will now gradually change the cabin pressure target as we are nearing the destination, instead of going to it immediately on takeoff.
  • Pressurization won't fling open the OFV fully on landing, but modulate until equalization has been achieved.
  • Corrected high-altitude performance to be within +-2 knots of POH tablets.
  • Implemented configuration-dependent KIAS errors to match POH values.
  • Implemented sidebar drawer smooth animation.
  • AOA sensor failure separated out from AHRS and now individually settable in "Edit Failures" window.
  • Visual configurations window now includes option to use older custom heatblur effect.
  • Expired databases show in amber on MFD splash screen.
  • Replaced G1000 manual link with one for the TBM850 & TBM900.

Bugfixes:

  • Battery recharge button in maintenance manager was incorrectly disabled.
  • Restructured battery voltage drop with load to give more realistic red battery voltage indications during start.
  • Fixed CAS message pixel alignment issues.
  • GPH indication on EICAS should properly respond when moving into or out of CUTOFF.
  • Electronic checklist was asking for "FUEL SEL" to OFF in a few places, when it should have called for MAN instead.
  • Gear wear was using incorrect sideslip computation.
  • Rudder propwash force correction could end up taking reverse thrust into account, when it shouldn't.
  • Fixed missing pitot & static covers
  • Low-fuel instability wasn't powerful enough.
  • Fixed prop overspeed on reverse with slow forward motion.
  • Workaround for ReShade bug causing hang in its OpenGL hooks DLL.
  • ODB was missing minimum download speed clamp to abort if the download is slow.
  • Don't try removing the odb directory if it didn't exist to avoid a spurious error log message.
  • glutils drawing wasn't properly disabling vertex arrays, leading to potential crash.

 

Вот молодцы ребята, хоть кто-то может показать, как производитель должен и обязан относиться к своему продукту и своим клиентам.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

После обновления 1.1.9 самолет устойчиво держит осевую на разбеге, в полете динамика и управляемость нормальная.. С балансировочным графиком   необходимо  немного поиграть и подобрать нужную форму. С учетом  ультрасовременной авионики для своего класса ВС очень неплохой самолет! Легко заходить без РТС при НГО 15-20 метров.  Своей цены достоин! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купил сегодня. Поставил. Запустил. Слетал кружок. Управление калава, мышка. Но! Получил массу удовольствия! Рекомендую тем кто сомневается и считает, что дорого. Версия 1.10. 

Edited by CheAndr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Для устройств на андроиде есть неплохая программа. Абсолютно бесплатно). Искать в ПлейМаркете

 

IMG_20191223_120131.jpg

Edited by kolsky2008
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...