Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

horseman

FS Passengers, отказы на борту.

Recommended Posts

Поделюсь своим опытом при моделировании отказов FS Passengers.
Запланировал полет на 3 часа 20 минут из ULWW в UWGG. Паксы загрузились, руление, взлет... спустя чуть больше часа загорелся единственный двигатель, естественно с последующим отказом. Высота 3300 метров. Благо пролетал не задолго до отказа над аэропортом Туношна. Появилась цель не просто посадить, а дотянуть до ближайшего АП и посадить самолет там. Развернулся, и благополучно приземлился в Туношне, закрылками приходилось поработать, то гася скорость, то чтобы снова набрать, триммером руля высоты, что бы штурвалом особо не мотать и выдерживать скорость, и благо с погодой в том районе повезло. Смотрите отчет. В общем интересная посадка получилась. А вообще кто летает в FS9 с FS Passengers выкладывайте сюда отчеты после нештатных ситуаций на борту. Думаю будет интересно посмотреть.
--------------------------------------------------------------------------

End of flight report Date 27 February 2017
Mode realistic - Flight already registered
Aircraft: CT210 Centurion WHITE
Flight Date: 27 February 2017
Departure: 22h30 (19h30 GMT)
Arrival: 23h34 (20h34 GMT)
From: ULWW - Vologda - Russia
To: UUDL
Nbr of Passengers: 2
Incident Report:
One engine developed a problem, at first only a slight loss of power was noticeable with oil temperature rising The solution in such cases can be to lower the power slightly down to the point where the oil temperature stabilizes,however this was not done resulting in complete engine failure. There was an exceptional pilot on board and despite the dire situation he was able to land the aircraft safely. The Captain has also declared an emergency before landing.
Report:
Flight Distance: 192 km Landing Speed: 114.82 Km/h
Time Airborne: 00h53:36 Landing Touchdown: -383.85 ft/m
Flight Time (block): 01h03:01 Landing Pitch: 0.54°
Time On Ground: 00h14:22 Landing Weight: 1437 kg
Average Speed: 215.11 Km/h Total Fuel Used: 43 kg
Max. Altitude: 3320m Fuel Not Used: 197 kg
Climb Time: 00h11:58 Climb Fuel Used: 13 kg
Cruise Time: 00h36:55 Cruise Fuel Used: 30 kg
Average Cruise Speed: 279.13 Km/h (M0.24) Cruise fuel/hour: 49 kg (calc)
Descent Time: 00h04:43 Descent Fuel Used: 0 kg
Passenger Opinion: Exceptional flight (100%)
-Were pleased by the music on ground. A very nice addition to their flying experience.
-Were irritated by the excess G-forces. (+2.18).
-Were very anxious because of the problem during flight.
-Were relieved to land safely after an emergency.
Financial Report:
Ticket Income: +$142 (192 km)
Cargo Income: +$13 (23 kg)
Services Income: +$0 (0 sandwich 0 hot food 0 drink)
Services Cost: -$0 (59% quality)
Emergency Bonus: +$39 (600 failure point)
Fuel Cost: -$89 (43 kg 100LL)
Airport Taxes: -$5 (Small Aircraft)
Insurance Costs: -$6 (4.32% rate)
Total Real Income: $94
Total Income: $4,700 (real x50)
Fleet Bonus: $0 (0 aircraft)
Total Sim Income: $4,700 (total income+fleet bonus)
Company Reputation:
Considering that the flight was perfect,the tickets price good,passengers on this flight think that your company's reputation should be 100%
Your company reputation is now: 84% (+1.54 increase)
Overall Flight Result: Perfect
Pilot Bonus points: 750 points
There was a problem aboard and you declared an emergency. (+150)
A serious problem occurred during flight but you landed safely, nice job. (+600)

Share this post


Link to post
Share on other sites

И снова Cessna T210 Centurion и снова отказ. На этот раз не критичный.

Полет по маршруту UUYY - USPP. Все было идеально до момента уборки шасси. Отказал механизм уборки шасси. В связи с тем, что на данном аппарате допускается полет с выпущенными шасси, было принято решение лететь в АП назначения. Подробнее в отчете.

--------------------------------------------------------------------------

End of flight report             Date 02 April 2017

Mode realistic - Flight already registered

Pilot:    Knyazhev
Aircraft:    CT210 Centurion WHITE
Flight Date:    02 April 2017
Departure:    22h49 (18h49 GMT)
Arrival:    02h59 (20h59 GMT)
From:    UUYY - Syktyvkar - Russia
To:    USPP - Bolshoye Savino - Russia
Nbr of Passengers:     2

Incident Report:

The pilot was unable to retract the landing gear after take off. The pilot was able to land the aircraft safely. 

Report:

Flight Distance:    506 km    Landing Speed:    118.53 Km/h
Time Airborne:    01h51:49    Landing Touchdown:    -189.23 ft/m (nice)
Flight Time (block):    02h09:23    Landing Pitch:    1.01°
Time On Ground:    00h20:43    Landing Weight:    1245 kg
Average Speed:    271.91 Km/h    Total Fuel Used:    99 kg
Max. Altitude:    3306m    Fuel Not Used:    55 kg
Climb Time:    00h14:13    Climb Fuel Used:    18 kg
Cruise Time:    01h19:15    Cruise Fuel Used:    72 kg
Average Cruise Speed:    307.97 Km/h (M0.27)    Cruise fuel/hour:    54 kg (calc)
Descent Time:    00h18:21    Descent Fuel Used:    7 kg

Passenger Opinion: Exceptional flight (100%)
-Are relieved to have landed safely after the extreme weather they experienced during landing.
-Were pleased by the music on ground.  A very nice addition to their flying experience.
-Didn't understand why they were required to keep their seatbelts on even after reaching cruise level.

Financial Report:

Ticket Income:    +$314    (506 km)
Cargo Income:    +$56    (37 kg)
Services Income:    +$0    (0 sandwich 0 hot food 0 drink)
Services Cost:    -$0    (80% quality)
Emergency Bonus:    +$43    (250 failure point)
Fuel Cost:    -$167    (99 kg 100LL)
Airport Taxes:    -$3    (Small Aircraft)
Insurance Costs:    -$16    (4.32% rate)
Total Income:    $11,350     (real x50)   
Total Sim Income:    $11,350     (total income+fleet bonus)

Company Reputation:

Considering that the flight was perfect,the tickets price good,passengers on this flight think that your company's reputation should be 100%
Your company reputation is now: 93% (+2.63 increase)

Overall Flight Result:   Perfect

Pilot Bonus points:   330 points
You made a very nice landing. (+50)
You landed at the scheduled airport. (+30)
A problem occurred during flight but you landed safely, nice job. (+250)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Интересный случай произошел! На этот раз аэропорт - Уфа, самолет BARON B58 (модель Carenado).

Весна пришла и походу перелетные птицы начинают возвращаться на свои насиженные места, ну или насиживать места, не знаю. Все вроде бы неплохо, однако погода не совсем хорошая. Дождь, ветер, ну да ладно - лететь можно. Пассажиры на борту, выруливаем, взлетаем... и бац попадаю в стаю птиц. Левый двигатель поврежден (Наверное воздухозаборники кишками забились). Температура масла левого двигателя начала стремительно расти. Снижение тяги не помогло, а когда температура достигла совсем критической точки, дабы не было еще хуже двигатель пришлось отключить. Выключаю левый двигатель, отменяю план полета, объявляю аварийную ситуацию и разворачиваемся обратно в аэропорт - Уфа, запросив экстренную посадку. Итог: посадка на одном двигателе прошла успешно. Подробнее в отчете.

 

Flight UTA102               End of flight report             Date 14 April 2017

Mode realistic - Flight already registered

Flight ID:    UTA102
Pilot:    Knyazhev
Aircraft:    Carenado BARON B58 METAL BLUE
Flight Date:    14 April 2017
Departure:    01h23 (19h24 GMT)
Arrival:    02h16 (20h17 GMT)
From:    UWUU - Ufa - Russia
To:    UWUU - Ufa - Russia
Nbr of Passengers:     2

Incident Report:

One engine sustained some damage shortly after take-off due to a bird strike. The oil temperature started to increase gradually eventually leading to engine power loss and complete shutdown. There was an exceptional pilot on board and despite the dire situation he was able to land the aircraft safely. The Captain has also declared an emergency before landing.

Report:

Flight Distance:    0 km    Landing Speed:    150.01 Km/h
Time Airborne:    00h32:00    Landing Touchdown:    -67.7 ft/m (kiss)
Flight Time (block):    00h51:55    Landing Pitch:    3.16°
Time On Ground:    00h24:12    Landing Weight:    2100 kg
Average Speed:    0.00 Km/h    Total Fuel Used:    34 kg
Max. Altitude:    2094m    Fuel Not Used:    194 kg
Climb Time:    00h07:51    Climb Fuel Used:    15 kg
Cruise Time:    00h16:17    Cruise Fuel Used:    12 kg
Average Cruise Speed:    123.05 Km/h (M0.10)    Cruise fuel/hour:    45 kg (calc)
Descent Time:    00h07:52    Descent Fuel Used:    6 kg

Passenger Opinion: Exceptional flight (100%)
-Are relieved to have landed safely after the extreme weather they experienced during landing.
-Were pleased by the music on ground.  A very nice addition to their flying experience.
-Were very anxious because of the problem during flight.
-Were relieved to land safely after an emergency.

Financial Report:

Ticket Income:    +$0    (0 km)
Cargo Income:    +$0    (37 kg)
Services Income:    +$0    (0 sandwich 0 hot food 0 drink)
Services Cost:    -$0    (80% quality)
Fuel Cost:    -$41    (34 kg 100LL)
Airport Taxes:    -$4    (Small Aircraft)
Insurance Costs:    -$0    (5.42% rate)
Total Real Income:    $-45    
Total Income:    $-2,250     (real x50)   
Fleet Bonus:    $0         (1 aircraft ,no flights today)
Total Sim Income:    $-2,250     (total income+fleet bonus)

Company Reputation:

Considering that the flight was perfect,the tickets price good,passengers on this flight think that your company's reputation should be 100%
Your company reputation is now: 89% (+1.01 increase)

Overall Flight Result:   Perfect

Pilot Bonus points:   800 points
You made a very smooth landing. (+50)
There was a problem aboard and you declared an emergency. (+150)
A serious problem occurred during flight but you landed safely, nice job. (+600)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, у меня на B58 несколько раз уже такое было. Один раз решил лететь в аэропорт назначения (не сразу заметил или не сразу отказ) и пару раз возвращался. И ещё один раз после запуска увидел неполадки и отказался от выполнения полёта.

Вначале пытались всё-таки следовать по маршруту? 32 минуты всё-таки не мало.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 часа назад, Aeroplanino пишет:

Да, у меня на B58 несколько раз уже такое было. Один раз решил лететь в аэропорт назначения (не сразу заметил или не сразу отказ) и пару раз возвращался. И ещё один раз после запуска увидел неполадки и отказался от выполнения полёта.

Вначале пытались всё-таки следовать по маршруту? 32 минуты всё-таки не мало.

После хлопка, который был еле слышен я не сразу вообще понял что это и температура масла стала не сразу подниматься. Летел по маршруту и успел подняться на высоту около двух километров. Когда увидел, что температура масла в левом двигателе больше, чем в правом, понял, что сто то тут не то и решил перейти в горизонтальный полет, убрал полностью тягу на левом двигателе, в надежде, что ситуация поправиться. Однако когда стрелка температуры масла в левом двигателе была уже в красной зоне и ее шкалило, понял, что двигатель нужно вырубать. После чего попробовал перезапустить левый двигатель, а второй пилот мне сообщил о взрыве турбины или пожаре, не помню.... соответственно левый двигатель не запустился. Далее по выше описанному сценарию. Так и налетал минуты. Для меня так вообще время быстро прошло.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маршрут был UUWW-UUYY, летел с FSP, и на посадке не выпустились шасси. В общем пока изучал мануал, может как то исправить положение, сделал один круг над портом, а когда понял что ситуацию не поменять, принял решение аккуратно приземлиться на "пузо". Как итог, все четко, никто не пострадал.

Flight UTA77               End of flight report             Date 28 May 2017

Mode realistic - Flight already registered


Flight ID:    UTA77
Pilot:    Knyazhev
Company:    UTAIR
Aircraft:    ERJ135 - House livery
Flight Date:    28 May 2017
Departure:    23h32 (19h33 GMT)
Arrival:    01h52 (21h52 GMT)
From:    UUWW - Vnukovo - Russia
To:    UUYY - Syktyvkar - Russia
Nbr of Passengers:     32

Incident Report:

The gear didn't go down properly. There was an exceptional pilot on board and despite the dire situation he was able to make a successful belly landing. The Captain has also declared an emergency before landing.


Report:

Flight Distance:    1'029 km    Landing Speed:    218.54 Km/h
Time Airborne:    01h57:45    Landing Touchdown:    -143.8 ft/m (kiss)
Flight Time (block):    02h18:22    Landing Pitch:    4.10°
Time On Ground:    00h23:58    Landing Weight:    17097 kg
Average Speed:    524.77 Km/h    Total Fuel Used:    2440 kg
Max. Altitude:    FL 330    Fuel Not Used:    2729 kg
Climb Time:    00h19:42    Climb Fuel Used:    667 kg
Cruise Time:    01h00:16    Cruise Fuel Used:    1071 kg
Average Cruise Speed:    734.96 Km/h (M0.66)    Cruise fuel/hour:    1067 kg (calc)
Descent Time:    00h37:47    Descent Fuel Used:    701 kg


Passenger Opinion: Exceptional flight (100%)
-Are pleased to have landed right on schedule.
-Were in a better mood because they had food.
-Were pleased by the music on ground.  A very nice addition to their flying experience.
-Were very anxious because of the problem during flight.
-Were relieved to land safely after an emergency.

Financial Report:

Ticket Income:    +$9,896    (1'029 km)
Cargo Income:    +$1,127    (365 kg)
Services Income:    +$301    (0 sandwich 1 hot food 1 drink)
Services Cost:    -$283    (80% quality)
Emergency Bonus:    +$4,139    (1000 failure point)
Fuel Cost:    -$3,225    (2440 kg Jet-A1)
Airport Taxes:    -$60    (Large Aircraft)
Insurance Costs:    -$849    (7.70% rate)
Total Real Income:    $11,046    
Total Income:    $552,300     (real x50)   
Fleet Bonus:    $264,173         (5 aircraft)
Total Sim Income:    $816,473     (total income+fleet bonus)

Company Reputation:

Considering that the flight was perfect the ticket price good, the service price normal and the service quality perfect, passengers on this flight think that your company's reputation should be 100%
Your company reputation is now: 93% (+0.69 increase)


Overall Flight Result:   Perfect

Pilot Bonus points:   1530 points
You made a successful belly landing. (+250)
There was a problem aboard and you declared an emergency. (+150)
You landed at the scheduled airport. (+30)
Precise arrival time at destination.(00h06:38 difference) (+100)
A serious problem occurred during flight but you landed safely, nice job. (+1000) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравствуйте Господа! Решил побаловаться данной прогой. Вначале все нормально, но потом началась настоящая ХЕРНЯ!! То он мне постоянно стал включать повреждения, то теперь устраивает постоянные отказы всего и вся!! То пассажиры боятся высоты, то двигатель отказывает, то шасси не убираются! Третий день не могу взлететь и куда-нибудь долететь и я уже чесно Зае..............ся!!! Мне на хрен не нужны отказы и приключения в полете! Все отказы и поломки в настройках отключил и все равно какой-то геморрой! Ставил данный продукт только для экономической составляющей и дополнительного звукового сопровождения полета. ЧТО ДЕЛАТЬ!!!???

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 час назад, Revenand пишет:

ЧТО ДЕЛАТЬ!!!???

Привет земляк! Ты какую карьеру начал в самом начале в FSP? Второй вопрос, откаты чего он делает, настроек или еще что? И последние два вопроса: Какой сим и какая версия FSP?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 часа назад, Revenand пишет:

Вначале все нормально, но потом началась настоящая ХЕРНЯ!

В FSPassengers'е есть кнопка технического обслуживания ВС. Если не делать ТО, то отказы становятся чаще. Может в этом причина?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да нет, дело точно не в этом. ТО я делаю после каждого полета. Что-то в настройках пошло не то. Пока выкрутил все на дефолт. Сделал два рейса сегодня и пока проблем нет, а там посмотрим.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Угадайте по скриншоту: Что произошло? Почему правое шасси висит в воздухе? Или просто прочтите в отчете.

 

End of flight report             Date 15 June 2017

Mode realistic - Flight already registered

Flight ID:    UT701
Pilot:    Knyazhev
Aircraft:    ERJ145XR - House
Flight Date:    15 June 2017
Departure:    23h07 (19h08 GMT)
Arrival:    22h15 (20h15 GMT)
From:    URSS - Sochi - Russia
To:    UKCW
Nbr of Passengers:     35

Incident Report: the right tank developed a major fuel leak resulting in total fuel loss. The pilot was able to land the aircraft safely. The Captain has also declared an emergency before landing.

Report:

Flight Distance:    555 km    Landing Speed:    235.20 Km/h
Time Airborne:    00h53:27    Landing Touchdown:    -126.2 ft/m (kiss)
Flight Time (block):    01h11:47    Landing Pitch:    6.13°
Time On Ground:    00h21:50    Landing Weight:    17572 kg
Average Speed:    623.45 Km/h    Total Fuel Used:    2744 kg
Max. Altitude:    FL 340    Fuel Not Used:    1453 kg
Climb Time:    00h11:29    Climb Fuel Used:    544 kg
Cruise Time:    00h26:19    Cruise Fuel Used:    2064 kg
Average Cruise Speed:    809.73 Km/h (M0.71)    Cruise fuel/hour:    4707 kg (calc)
Descent Time:    00h15:39    Descent Fuel Used:    134 kg

Passenger Opinion: Mostly uneventful apart from a few moments. (73%)
-Are relieved to have landed safely after the extreme weather they experienced during landing.
-Were in a better mood because they had food.
-Were pleased by the music on ground.  A very nice addition to their flying experience.
-Were terrified by your "dive of death".
-Were terrified because of the problem during flight.
-Were relieved to land safely after an emergency.

Financial Report:

Ticket Income:    +$7,581    (555 km)
Cargo Income:    +$993    (596 kg)
Services Income:    +$414    (0 sandwich 1 hot food 1 drink)
Services Cost:    -$221    (40% quality)
Emergency Bonus:    +$672    (250 failure point)
Fuel Cost:    -$3,900    (2744 kg Jet-A1)
Airport Taxes:    -$59    (Large Aircraft)
Insurance Costs:    -$772    (9.01% rate)
Total Real Income:    $4,708    
Total Income:    $235,400     (real x50)   
Fleet Bonus:    $86,973         (6 aircraft)
Total Sim Income:    $322,373     (total income+fleet bonus)

Company Reputation:

Considering that the flight was average the ticket price normal, the service price good and the service quality good, passengers on this flight think that your company's reputation should be 73%
Your company reputation is now: 93% (-2.09 decrease)

Overall Flight Result:   Good

Pilot Bonus points:   450 points
You made a very smooth landing. (+50)
There was a problem aboard and you declared an emergency. (+150)
A problem occurred during flight but you landed safely, nice job. (+250)

Pilot's Penalty points:
You didn't land at the scheduled airport UUWW but since you were conducting an emergency you will not receive a penalty.

 

Screenshot132666.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

FSPassengers особенно понравился с В-377 Стратокрузер от А2А (люблю ретро-крафты). Ох и нервов мне поело...  ). Сколько раз его уже переустанавливал. Да и, вроде как, пессенджер с ним не очень дружит. Но всё равно интересно. Вечно какие-то непонятки со вторым двигателем, то может в разнос пойти, то пожар.

Интересно было, когда на взлёте, после отрыва возник пожар. Но справился, дал СОС.Посадил, Овации пассажиров...

Но вроде как освоился с этим самолётом. Несколько рейсов без приключений. После каждого вылета ТО. А тут взлетаю, отказ всех четырёх двигателей и ... похоронная музыка и полная переустановка крафта. Ни чё не мог понять, что случилось...

Этот В-377 Стратокрузер сам по себе занимательный самолёт. Чуть быстрее надавил на РУДы и сальники повыдавливало, то ещё что-то. Но последняя авария, что принесла мне кучу минусов, поставила меня в тупик. Но, покопавшись в самом самолёте, оказалось, что тех-обслуживание надо делать не только в FSP, а ещё и на странице самого самолёта - подлив масла, СО, ещё там что-то. Осталось протестить...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...